onsdag 14 november 2012

Vardagslyx för mig

Sitter med färg i håret (jo, jag gör det hemma) och väntar på att gå i duschen och tvätta ur det. Idag vankas jobb från 14, så jag tänkte passa på nu när det finns en gnutta energi till övers.
Det här är bland det bästa jag vet. Att färga håret. Det blir fräscht, mjukt och underbart! Och stora plusset givetvis är ju att utväxten försvinner. Håret är nog det enda jag faktiskt bryr mig om gällande utseendet. Tycker om att ha ett starkt, friskt hår som är mjukt och ser ok ut. Det här med smink är inte min starka sida, ta hand om naglarna struntar jag i då mitt jobb endast kräver kortklippt på den fronten. Kläder? Hm... Ja, så länge de är bekvämt  och jag tycker om dem , men följa modet är inte heller min grej.

Så det här är vardagslyx för mig. Hårfärgning.
Vad tycker du om att göra? Vad är vardagslyx för dig?

Givetvis finns mycket jag annat jag tycker om. Tystnaden på morgonen med en thé kopp eller kaffe. Tända ljus på kvällen. En lång varm dusch är också underbart.

Ha en bra dag!
Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Svar: Ja, visst är det tragiskt? Nu senast så såg jag en annons som en tjej hade lagt ut om ett par gardiner, också hade hon skrivit fast pris 100:- (och det är inte farligt pris för gardiner från Åhlens). Hon hade även skrivit att det KAN finnas spår av katthår på gardinerna. Då är det någon som kommenterat att hon bjuder 75:- för gardinerna med tanke på katthåret. Vafan?! Ska man få saker billigare bara för att människor har djur? Sånt får man väl ändå räkna med, och klarar man inte av päls från djur då kan man väl ändå låta bli att köpa grejerna, eller? Jag tycker att allt kring det där är så sjukt så det finns inte.

    Vissa människor tänker inte på att inköpspriset kanske inte var så satans billigt, och är grejerna i bra skick så tycker jag absolut att man kan få en slant för det. Smakar det, så kostar det. Så är det, visst att man prutar lite grann, men går inte säljaren med på att man prutar så får man gilla läget. Och sen behöver man inte pruta på redan snorbilliga grejer.

    Bara för att det är på Facebook betyder inte det att det är gratis.

    SvaraRadera