torsdag 22 november 2012

Har ingen rubrik idag...

Nä men idag känns det som att kroppen är riktigt mör... Hängig, trött och känns allmänt dålig i kroppen. En dag då jag helst att velat sova bort hela dagen. Trots det har jag hunnit med en föreläsning på förmiddagen, startat en tvättmaskin och planerat middagen. Ska ta tag i lite mer saker innan jag far iväg för att hämta hem tjohalia från skolan. Handla och så hem. Ska försöka komma ihåg att köpa tejp för här ska det slås in lite julklappar!
Ikväll är det friidrott för gumsan och själv blir det väl att bara sitta och ta det lugnt under tiden. Hade tänkt mig en promenad med jycken under tiden, men tror inte jag orkar idag. Han får nöja sig med en imorgon istället innan jag börjar jobbet. På tal om jobb så börjar det bli lite intressant att se hur länge till jag orkar... Kroppen skriker efter varje arbetspass och tröttheten är lamslående. Och detta fastän jag äter mina vitaminer och mineraler för att försöka hålla kroppen i balans. Kan ju i och för sig bero på det taskiga väder vi har.... Fortfarande "grönt" ute, plusgrader och regn, regn och åter lite mer regn. Brukar inte tycka om vintern, men lite snö är faktiskt bättre. Det värsta med det här är då det fryser och blir snorhalt.

Knappt nå kommentarer har jag heller fått. Vad är det här? En rad kan ni väl skriva som är in och läser? Sist jag kollade så bits jag inte! :-P  Låter bara illa emellanåt... Hehe...

På tal om nåt helt annat. Snart är det första advent (känns inte riktigt så med tanke på bristen av vitt på backen...) och pynt med härliga ljusstakar, mysiga gardiner och lite mera ljus på kvällarna. Vore ännu mer mysigt om man kunde vara några vänner som träffas, dricker lite glögg, äter skumtomtar och kanske spelar lite roliga spel? Har nåt spel här hemma som inte ens är öppnat än... och det köpte jag förra året! Jisses. Känns tragiskt att vi inte kan spela vanliga, riktiga sällskapsspel här hemma. Tänk vad tekniken tagit över. Datorer, androidtelefoner, ipads, surfplattor... Ja. Snart slutar dem väl upp med att tillverka sällskapsspel. Nä. Jag är inte nå bättre själv. Tyvärr!
Nån som är sugen på glögg och spel nån kväll här framöver? Bara höra av sig vettja!

Nu ska jag göra mig klar för dagen och hämta hem den kortare avbilden av mig. Åtminstone humörmässigt i alla fall...
Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Du måste ta hand om dig vännen. Inte göra mer än kroppen orkar, för då kommer du bara bli tröttare och mer hängig.

    Du får nån kommentar då och då av mig ;)

    Ja, snart dags för första advent. Tiden bara springer iväg. Jag och Nils är mer än gärna med och spelar spel och myser på om ni känner att ni vill ha lite sällskap någon kväll :) Bara säga till..

    Kram på dig!

    SvaraRadera