torsdag 15 november 2012

Det kommer mera

Det har blivit lite skriva nu sista veckan. Men det beror på jobb och plugg, samt en kropp som motarbetar allt min hjärna vill. Vilket resulterar i en mycket trött Anna... Men jag har några tänkvärda inlägg på lur som jag kommer att skriva mer om när tid och ork finns. Förmodligen nu i helgen då jag är ledig!

Exempel är om empati. Hur visar du empati? Vad säger man vid olika situationer? Vad uppfattas som empati? Och vad uppfattas som ren "smörja"? Eller ett inlägg om om att tro på sådant som man inte ser. Gäller spöken, andar, sjukdomar och  sådant som inte står svart på vitt. Kanske ett inlägg om hunduppfostran. Regler, begränsningar, tillåtelse.

Det jag vill ha till, helst, är ju någon form av diskussion av mina inlägg. Kanske inte alla, men många. Var inte osynliga och kommentera gärna det jag skriver och frågar om. Det är bara kul! Och som sagt tidigare, det krävs ingen moderering av mig och godkännande, utan det är fritt fram i kommentarsfältet!

Ha det bäst alla underbara!
Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Empati har en mycket bred betydelse. Det mest betydelsefulla man kan göra är att verkligen lyssna på sin medmänniska, skapa gehör för inlägget denne gör, ge eventuella råd, tröst o tips tillbaka. Detta kallar jag för empati. Tyvärr är det så många som kallar sig empatiska, men i verkligheten är mest nyfikna

    SvaraRadera