söndag 25 november 2012

En sådan här vän växer definitivt inte på trä´n!

Igår kom underbara Therese hit och med sig hade hon en present, en lite försenad födelsedagspresent.

På ett kort hade hon skrivit denna dikt: (tänkte ta kort, men det gick som inte och blev dålig bild)

Ingen vill falla
Eller känna sig svag.
Men hjälp behöver alla,
  Även du och jag

När orken då tryter

Och kroppen går i kvav,
Samt alla andra skryter
  Om allt de klarar av.

Då är dina vänner,
I alla fall den här
De som vet hur du känner
  Och försöker finnas där.

Mitt bidrag som vän
Till din födelsedag, jag tänker,
Är en present jag har på känn
  Hela familjen glädje skänker.

Med kronisk värk
Är det inte lätt att baka.
Därför får du här mitt "hantverk".
  Jag hoppas det ska smaka!


Tänker ta en bild på hantverket hennes imorgon och fresta lite! Har idag smakat på en av blåbärspajerna som av nån anledning tog slut :-P Så underbart god! Och Therese? Den behövde inget extra socker och perfekt sötad! Niclas sa det han med att den var jättegod.
Är så otroligt tacksam att det är svårt att beskriva med ord <3

Tack än en gång vännen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar