lördag 17 november 2012

Kvällen är här

... och jag med den. Håller på och ska få lilltjohalia i säng och det är lättare sagt än gjort! Älskade tjejen som hade feber igår och inte idag vilket innebär en rastlöshet liknandes en vallhund som inte fått springa på ett par veckor. Skrattig, surrig och skämtglad är hon ikväll. Rapp i käften börjar hon bli och skämten kan hagla i ett emellanåt. Mycket roligt! Har senaste gångerna hon vart här fått skratta åt och med henne av skämt, tankar och konstiga idéer hon får för sig. Mitt hjärta det sväller av lycka varje gång jag ser på henne och leendet är brett och fyllt av äkta glädje <3

Och så säger hon "mamma upp i dagen" då hon gör nåt så skratten bubblar. Kanske är det så? Hon är rätt lik mig i sättet och definitivt i humorn.

Nu är det dax att hämta upp det sista av tvätten, lägga tjohalia, ta mig nåt att äta och sedan mer eller mindre flyta ut i soffan för en stund framför tv:n i lugn och ro. Sängen hägrar tidigt idag. Behöver sova ordentligt så jag kan läsa större delen av dagen imorgon.
Nån som har barn som kan tänkas leka med en rastlös tjej full av bus under morgondagen? Ja. Det är bara och höra av sig!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar