söndag 4 november 2012

"Friends vs bikerfriends", Vänner vs vänner...


För att inte förlora innebörden har jag valt att inte översätta texten, men jag tror dem flesta kan läsa den och de flesta förstår! :-) 

Friends: Never ask for food. 
Bikerfriends: Are the reason you have no food.


Friends: will say hello.
Bikerfriends: will give you a big hug and a kiss.


Friends: Call your parents Mr och Mrs.
Bikerfriends: Call your parents mom and dad.


Friends: Have never seen you cry.
Bikerfriends: Cry with you.


Friends: Will eat at your dinnertable and leave.
Bikerfriends: Will spend hours there, talking, laughing and just being together.


Friends: Know a few things about you.
Bikerfriends: Could write a book with direct quotes from you. 


Friends: Will leave you behind if that´s what the crowd is doing. 
Bikerfriends: Will kick the whole crowds´ ass that left you.


Friends: Would knock on your door.
Bikerfriends: Walk right in and say "I´m home!" 


Friends: Are for a while. 
Bikerfriends: Are for life. 



Och vad vill jag då säga med detta? Jo, det är enkelt. Det finns "vänner" och så finns det vänner. Under de stackars 23 + moms åren jag har levt har många vänner kommit och gått. En del har jag fortfarande kvar, en del har jag återknytit kontakten med och vissa. Ja, dem är nog borta för alltid. Nu inte för att jag tycker att mina närmsta vänner ska kalla min pappa och mamma för just mamma och pappa, eller att de ska säga att dem är hemma när dem kommer hit. Men ni förstår poängen va? En riktigt nära vän stannar en stund efter middagen, vet i stort sett allt om en, gråter och skrattar med en och skulle för allt i livet inte vända ryggen till bara för att en del andra gör det. 

Ta hand om de vänner du har! Riktigt nära vänner växer inte på träd....


(bild lånad från goolge)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar