söndag 11 november 2012

Tänk vilken skillnad!

Köpte ju glasögon för ett tag sen och har flitigt använt dem i stort sett dagligen. Och på jobbet har dem troget fått följa med.
Och så idag glömde jag dem. Det gick bra till en början men sen blev det tungt i huvudet. Spänning. Ögonen blev ansträngda rätt fort, redan på morgonsidan då jag delade medicin. Nu sitter jag i soffan med rejäl spänningshuvudvärk och ska gå isäng. Kanske är det borta imorgon och jag lär inte glömma mina glasögon inför jobbet nå mer!

Sådana här har jag. Och bilden är lånad från google :-)


Tjingeling!

4 kommentarer:

  1. Usch och fy din stackare. Jag får huvudvärk efter bara en kort stund utan glasögon så de är det första jag tar på mig när jag vaknar. Nu har min ettåring fått dille på att dra av dem och slänga iväg dem titt som tätt så jag ska banne mig skaffa ett par extra i reserv i fall att...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Ja, att få avslängda glasögon talar väl kanske om att ett extrapar vore bra :-)
      Jo, det var inte det roligaste. Jag klarar mig utan, men spänningshuvudvärken kommer som ett brev på posten!

      Radera
  2. Ajaj, glömma glasögonen när man verkligen behöver dem är ju inte så trevligt. Hu! Men fina var de dina i alla fall :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag är mycket nöjd över dem! Passade som ett smäck då jag provade :-)

      Radera