onsdag 28 november 2012

Det närmar sig. Äntligen!

Som jag skrev tidigare jobbar jag 8 pass på raken, med start i fredags och avslutar nu på fredag. Ska bli riktigt skönt med 3 dagars ledighet!
Tyvärr känner jag mig lite stressad... Det är ju första advent på söndag och nu ska det ju pyntas och förberedas för lite julbak (om jag orkar). Och så ligger jag nog lite efter i studierna också. Fruktat va mycket det är att läsa och lyssna på! Hinner ju som inget. Ändå gör jag allt annat som vanligt med städ, matlagning, tvättning... Ja, ni vet ju hur det är. Så planen är denna: idag ska jag lyssna på lite föreläsningar (så mycket jag orkar), kanske om klockan inte blir för mycket, ta upp lite pynt och börja lite smått. Vet ju att det går fort då jag sätter igång! Imorgon städar jag upp däruppe, pyntar klart och möjligen ta gardinerna, samt lyssna på en föreläsning. Orkar jag inte gardinerna, tar jag dem på fredag. Då är ju allt klart till helgen. Visst? Bara planerna mina håller nu för dem har en tendens att ändras eller inte alls bli av.

Men pyntas ska det iaf! Även om det innebär att studierna blir lite lidande. Då får jag väl plugga i helgen istället om det behövs.
Nä. Dax att sätta igång!
Tjingeling på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar