måndag 26 november 2012

Det här med jobb...

... är en bra sak. Det ger erfarenhet, lön som i sin tur gör att man kan betala räkningar och sätta mat på bordet. En viss social gemenskap (beroende på yrke förståss) och en samhörighet. Mycket positivt. Det har också visat sig att det gör att sociala livet, hushåll, barn, matlagning, egentid, motion och annat nyttigt liksom försvinner nånstans i periferin. Typ. För om man tillbringar större delen av sin vakna tid på ett arbete, så kanske man inte alltid har tid, eller orkar att göra allt annat. Har jag som upptäckt.

En liten påminnelse till nära och kära, vänner och bekanta: mitt jobb och mina studier kräver tid. Vilket innebär att jo, för en tid framöver kan det hända att min sociala sida blir ytterst bristfällig. Det kan även betyda att jag för en liten tid framöver knappt kommer synas offentligt. Inget ont menat med det! Men jag är inte alls sen på att träffas och umgås för det behövs. Kan jag lova. Att bara sysselsätta sig med jobb och studier är inte sunt för nån.

Nä. Nu hopp i säng så jag orkar upp för mer studier och jobb imorgon!
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar