lördag 3 november 2012

Det bästa som finns!

Gick upp för trappen. Det är halvmörkt ute och inne i Felicias rum lyser en svag lampa. Som många andra avskyr hon mörkret, men jag hoppas hon en dag kan förlika sig med att inget händer och att mörker kan vara rätt skönt ibland.
Går fram till hennes säng där hon ligger och sover djupt. En riktig liten sjusovare är hon och älskar sovmornar! Problem med tidiga mornar har jag aldrig behövt oroa mig för. Snarare att försöka få henne att stiga upp... Jag ser på henne, ler åt hennes typiska sovsätt. Hon har dragit täcket över huvudet, ansiktet syns och huvudet ligger nedanför kudden. Älskade barn <3 Sätter mig sängkanten och ger henne en kram och viskar "god morgon". Sakta öppnar hon ögonen, drar bort täcket från huvudet och ger mig ett sömndrucket leende. Slår sina armar om min hals och ger mig en lång, varm kram fylld av kärlek. Underbart! Det bästa som finns. Det mysigaste i världen.

En dag kommer hon att bli så stor att hon inte längre vill...En dag kommer jag inte att gå upp till henne, ge hon en kram och mysa en liten stund med en sömndrucken dotter. Ibland saknar jag småbarnstiden så fruktansvärt mycket att det gör ont! Men så här är livet. De växer upp, till individer och förhoppningsvis starka sådana som kan och törs stå på sina egna ben, med båda fötterna på jorden.


Drygt 2 år gammal. Söta unge! Filosoferar lite verkar det som <3

Första gången hon följer med på fisketur. Det här är nog vid trollforsen och hon är strax över 3 år gammal. Less, uttråkad och kanske lite småsur också ;-)

Hemma hos Niclas innan vi flyttat ihop. Kan tro hon är ca 3,5 år gammal.

Det här kommer jag ihåg! 3,5 år gammal. Det är i december 2007 och hon berättar en massa historier! :-D

Samma lika, men med annan utstyrsel. Charmig va? ;-)

Här har vi flyttat till huset. Så hon är drygt 4 år gammal här. Sitter i diskussion med Sebbe tror jag det är. Ska börjas i tid :-)


6 år gammal och följer med andra gången på fiskesemester. Lite kallt var det den här dagen. Tror vi hade med husvagnen här. En underbart härlig vecka hade vi! 

Soligt och fint ute. Vi njöt! Hon börjar bli stor hjärtat mitt...

Lite sjuk.. Somnat på golvet på ett täcke uppe i allrummet. Mitt på dagen...<3

Ja. Och det här är då dagen hon fyllde 8 år. Superlycklig över sin rosa one-piece och numer en stor tjej! Fortfarande med många kramar att ge :-)

Relativt nytaget kort då vi provade att göra lite lockar i håret. Tror det var dax för ett litet kalas här. Vackra flickebarn! Stor är du nu ... <3

Mamma älskar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar