tisdag 13 november 2012

Idag åker extraögonen på

Känns bra att få vara ledig en dag och mindre roligt att den kommer att förgyllas med studier då jag ser vädret utanför. Kallt, vindstilla och soligt. Bättre promenadväder finns inte!
Men jag kommer att ta på mig mina glasögon och så börja dagen (steg upp för dryga halvtimmen sen) med en föreläsning. Det är andra delen i diabetessjukdomar.
Under mina studiestunder idag kommer jag även att ta på mig en annan sorts glasögon. Den där som ser i vidare perspektiv, de lärande och de som hjälper mig att ta in informationen om ämnet. Dessa glasögon är nödvändiga, inte bara då man studerar, utan eg. dagligen. För färdig i sitt lärande blir man aldrig! Bara se på doktorerna som var hos oss igår som fick lära sig om "ond-blod" och "god-blod". Det är viktiga kunskaper inom vården och sådant som man inte lär sig böckerna, på seminarier eller annat som har med skollärandet att göra. Och vad det då är, tja... det får ni fundera på!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar