söndag 18 november 2012

Ajaj... Brottningsmatch pågår!

Nä, jag ska inte klaga... måste bara skriva ner hur jag har det i kroppen. Tänkt lite som en "dagbok" för min egen skull. Ni behöver inte läsa det här om ni inte själva vill. Däremot, har ni tips på vad som kan lätta, kommentera gärna!

Jag försöker plugga. Läsa lite i litteraturen, fördjupa mig och samla lite kunskaper. För tillfället så känns det som att det är lite smått överväldigande med 4 hela böcker á ca 300 sidor vardera, en massa länkar med massor av text och så vidare... Det är fruktat mycket för en kurs på 50%. Om man ska tänka logiskt så innebär 50% 20 timmar i veckan. Men med det här materialet så tvivlar jag starkt på att 20 timmar i veckan räcker... Nåja. Jag ska fixa det!
Om det inte vore för kroppen. Vaknade i morse med en rygg som var stel och gjorde riktigt ont. Var nära att jag inte klarade av att sätta mig upp i sängen. Förstår inte varför ryggen blivit så här? Eller jo, jag förstår varför... Tyvärr har jag slitit för mycket på jobbet vid vissa tillfällen och tror inte ryggen lär bli bra än på ett tag. Fotlederna och fötterna värke så det står härliga till! Stundvis har jag svårt att stå på dem... och så domnar hela benen titt som tätt. Värst idag är armarna. Ni vet den där "kärringnerven" som gör jävligt ont att slå i? Mmm... Det känns som efterdyningarn efter man slagit den med domningar och "slitningar" nerför armarna. Vilket ger värk, domningar, sockerdrickskänsla och slitningar i händerna. Ibland hoppas jag att det visar sig att jag har feber. Då skulle jag ha en förklaring till det här. Men gissa vad? Jag är frisk som en liten nötkärna!

Ja. Tänk om kroppen nån gång kunde följa min vilja istället. Va skönt det vore och framförallt lätt! Nu känns det mer som att jag brottas med kroppen hela tiden vilja vs kropp. 1-0 (minst!) till kroppen då...

Nä. En till kaffekopp och så dyka ner i en bok och glutta lite! Ta mig f*n att jag ska vinna rond två ;-)

(bild lånad från google)


Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar