måndag 31 december 2012

Året som kom och gick. Hej då till 2012!

Det är verkligen sant som de äldre säger, att åren går så fort då man blir gammal. Går det fortare än så här kommer jag inte vilja bli gammal. Detta år har flugit iväg och även om det på många plan kanske inte hänt så mycket, har det ändå vart en del och mycket känslor i omlopp.

Början av året kantades av sjukdom. Jag fick lunginflammation och var borta i stort sett hela februari från jobbet. Inte det minsta skoj och fattig blev man...  När jag kom tillbaka till jobbet tog det inte många veckor förrän min älskade svärfar låg på IVA. Han gjorde en höftoperation som slutade i en kropp som gav upp. 19:e mars somnade han in och sorgen blev total... Den har hängt med oss mer eller mindre resterande av året. En saknad så stor, så stor....


Sommaren flöt på med jobb och semester. Jag och Niclas for en tur med husvagnen, bara jag och han. Vi fiskade, gick promenader, njöt av tystnaden, sov länge och hade det bra. Bara vi två. Det behövdes kan jag säga!


Den här sommaren innehöll lite fester också, så där lagomt för att minnas sommaren med glädje. Eller nja.. den förtas ju lite med tanke på vädret. Och min målning! Tänk att det skulle ta så många veckor att måla ett staket till vår takaltan? Men den blev fin, kommer ni ihåg?

Gräsmattan. Jag höll på att glömma gräsmattan som vi kämpade med hela sommaren. Vilket jobb... Avundas ingen som sätter igång att göra om sin gård med allt vad det innebär. Men nu hoppas jag att det inte ska behövas så mycket mer.

Och så blev det höst, men vädret bestod. I regn. Det har regnat så mycket att jag knappt vet vad torr betyder. Inte heller sol, värme och bad för den varan blev det inte mycket av detta år.
Och när hösten trätt i kraft ordentligt, kylan trängt sig på fick vi goda nyheter av broder och hans fru; de väntar barn! Äntligen ska jag få bli faster! Än så länge är det sagt runt midsommar, men det återstår att se till efter deras ultraljud. Inte stannar de goda nyheterna där, för efter några veckor får jag veta att en vän väntar barn. Sedan tog det nästan fram till jul och då fick vi ytterligare ett glädjande besked, eller två av samma vänner. Det första beskedet är ett datum vi sparat. Ska bli så roligt! Och tårfyllt förståss för jag kan aldrig hålla mig från att släppa en och annan glädjetår.

Det här mina vänner var allt för i år. Kommer dock inte att glömma alla de "små" händelserna, men som är väldigt betydelsefulla för mig. Alla mina vänner som funnits där med glädjande besked, som surr och kaffekompisar, som stöd, som nära vän och nära till skratt. Precis vad alla behöver i sina liv.
Därmed önskar jag er alla ett gott nytt slut på året 2012 och hoppas att det nya året 2013 kommer innehålla många glädjande överraskningar, positiva händelser och mycket kärlek!

Gott Nytt År!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar