söndag 9 december 2012

Kunde inte hitta på nå vettigt

Blir nog full rulle idag! Tänker ta hand om hunden och karda han ordentligt, klippa klor och kanske senare gå en snöig promenad med han. Handla och laga mat ska jag också göra, men vet inte riktigt än vad det blir. Är sugen på lite av varje. Pratade mycket mat med min vän Therese igår och kände att jag fick lite inspiration och motivation att ställa mig vid spisen. Det är inte illa!
Funderar på att göra nåt med fisk alt. med kyckling. Har en massa recept sparade som jag säkert kan få användning av.
Egentligen borde jag ta itu med studierna, men det känns övermäktigt och jag känner mig inte kry alls... Började må illa igen igår på kvällen efter maten. Trött, hängig och kroppen är för jävlig! Får ta en dag i taget och se vad jag orkar och i morgon på dagen ska jag ta ett samtal med chefen och se vad som kan göras. Antingen försöker jag, eller så blir jag sjukskriven. Fan ta det här! Är arg och besviken på mig själv för att jag inte klarar av mitt jobb som sig bör. Eller klarar av gör jag väl, men jag orkar inte.

Nåja. Nu är det andra advent, jag är på bra humör och snön vräker ner här ute! Stora flingor rasar från himlen och jag känner mig lycklig. Tycker inte om snö och vinter, men fick ett glädjerus då jag var ut och busade med jycken och skottade runt bron.(Vilket var rena döden för händer och handleder)
Så nu tänker jag försöka ta mig till affären för lite inhandling så vi får i oss nå mat. Är hungrig och illamående på samma gång och jag väljer att lyssna på hungern. Det är snäppet bättre ;-)

Tjingeling på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar