söndag 30 december 2012

Det där med väderomslag...

Det är rätt fantastiskt hur vädret kan bete sig egentligen. Igår då jag steg upp (strax efter 10 på f.m) var det nästan 25 minus ute och rätt fint ute. Sakta men säkert sjönk det och på e.m var det runt 16 minus ute. Vid 22 på kvällen var det 10 minus och sen sjönk det fort + att det började blåsa, snöa och dreva en hel del. Imorse endast 1 minusgrad, på dagen plusgrader och takdropp.
Resultat: lilla jag kvidandes av värk i kroppen. Har som sagt inte trott på det tidigare, att väderomslag och värk går hand i hand, men tror jag har ändrat mig lite smått. Natten var hemsk! Ville bara snurra i sängen, drömde oroliga drömmar, vaknade titt som tätt och när jag vaknade kändes kroppen mörbultad. Överkörd och påbackad gånger flera.
Inte kul att ha värk sådana här dagar och jag vet flera som har liknande som jag, eller annan sorts värk. Tänk att man påverkas så mycket av lite väder? Blåst, kyla, isiga vindar, regn, fukt, sol, värme. Ja, allt påverkar på ett eller annat vis. Inte bara för de som har värk, utan allmänt. Visst blir man mycket gladare med sol och värme? Eller sol över huvudtaget. När det regnat i flera dagar, eller som nu på sistone snöat som aldrig förr, så blir ju inte humöret bättre. Niclas berättade att hans mamma kollat det här med vädret och berättade att vi har inte haft så här mycket nederbörd det här året sen 1864. Gode länge sen sist.

På tal om "omslag" eller vad man nu kan kalla det. Julen är ute ur detta hus! Allt borta och det ser ut som vanligt igen. Så himla skönt. Nu planerar jag för att göra om det lite här hemma, men inte så mycket. Tänker ta till mig av syrrans råd och tips, men har inte hittat vad jag vill ha än. Ska kika runt lite till och inte köpa förrän jag hittat precis det jag vill ha. Nu hoppas jag bara på att få en slant över nån gång så jag kan måla om här hemma. Skulle bli så fräsht och snyggt med lite ny färg här.

Nu blir det att städa upp här lite och fixa inför kvällen. Imorgon börjar jobbet om och det är dax att dra sitt strå till stacken.
Tjingeling på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar