lördag 8 december 2012

Det här med mat...

Funderar på mat. Middag. Det är en svår fråga tycker jag för det handlar om så mycket: vad finns hemma? Ids jag fara å handla? Har jag lust att stå vid spisen öht? Svaret på den frågan idag är nej. Jag har ingen aning om vad som finns hemma och orkar inte kolla. Tror vi har dåligt med mjölk... Fara å handla känns avlägset och lust att stå vid spisen existerar inte.
Så. Alternativet är att Niclas lagar mat, eller så ringer vi å beställer hämtmat. Det sistnämnda är enkelt, snabbt och inte billigt. Men gott! Jag skulle verkligen behöva äta nåt som har med mat att göra istället för att leva på mackor. Sista i "matväg" åt jag i onsdags och har sen dess levt på thé, mackor, godis... Alltså inget näringsvärde. Tyvärr så har illamåendet gjort mig aptitlös och all mat har känts äcklig. Växt i munnen och jag har bara velat spotta ut det igen. Däremot så funkar enkel mat som mackor, godis som alltid är gott, läsk, saft, thé... Och nu är jag sugen på nåt som är lite mer flottigt och gott! Typ en kycklingrulle, en god pizza, skrovmål... kebabtallrik. Ja, allt sådant som inte är så nyttigt i längden.

Tänk att det ska vara så svårt att komma på vad man ska äta. Ett stort i-landsproblem som jag skäms över! Här sitter jag och funderar på vilket mat jag ska äta medan det finns så oerhört många som inte får nån mat alls... Samtidigt så går det mindre bra att tänka så för då skulle man ju sluta äta och vem gagnar det? Ingen. Nä. Upp och hoppa, kolla igenom frys och kyl i jakten på nåt att stoppa i sig! (eller så blir det pit.stop så är problemet löst :-p)

(bild lånad från google)


Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar