måndag 3 december 2012

Det går inge bra för mig och mitt lag

Sa för nån vecka sedan till tjohalias fröken att jag skulle göra en sån där ansökan till ett konto som man har kopplat till skolan. Tydligen kan man där läsa omdömen om barnet innan utvecklingssamtal och sådant där. Ett sätt att spara på miljön då man inte skickar en massa papper. Toppen! Om man ansöker om det vill säga. Och inte upptäcker att man inte gjort det. Samma dag som utvecklingssamtalet äger rum... Dessutom måste ringa till sin dotters fröken och bekänna färg och berätta att man tappat bort lappen med all info. Mindre kul. Jag som brukar göra saker och ting på en gång. Se till att allt är ordnat i tid och ha väldigt bra koll. Den här gången sket det sig fullständigt! Har även märkt att det är annat som inte heller blivit gjort, visserligen småsaker, men ändå. Det är väldans irriterande!
Kan det bero på lite för mycket att göra? Stress kanske? Ibland känns det helt enkelt som att min hjärna inte fungerar alls. Minnet är som guldfiskens, eller snart kan jag likna det med amöbans... Svårt är det att plugga för inget jag läser eller hör fastnar utan går in och åker ur lika fort. Som en jävla teflonpanna invändigt!

Nu tänker jag då dricka en kopp thé, ruska mig till livet och ta tag i saker och ting som blivit lidande, kommit på efterkälken och helt enkelt glömts bort.
Tjingeling så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar