torsdag 27 december 2012

Julhelgen: julafton, juldagen och The Hobbit

Nu är det åter till vardagen igen och så jag med den om än jag är ledig, förkyld och lat. Lovade mig själv att verkligen ta det lugnt under ledigheten och inte ta ut mig så som jag borde. Kan väl säga att jag nog har lyckats rätt ok med det. Än så länge.

Julafton spenderade vi i Boden hos min syrra. Efter många små "missöden" blev det äntligen firande där, men tro mig. Ibland tror jag vi ska dras med lite otur innan det blir som vi tänkt. Jisses... Det ska jag dock inte berätta om för det handlar om de andra också.

Så lite bilder då?



Kan ni gissa rebusen? Denna fick barnen göra sist av allt innan kvällen var över.

 Maten. Det kalla åtminstone. Vi är sådana där som bara tar det vi tycker om och struntar i resten. Varför fylla kylen med mat som inte äts upp sen? Så här såg det alltså ut! Och gott var det!



Försökte ta ett "normalt" kort på Felicia och hennes kusin Maya, men kan inte säga jag lyckades så bra... Haha! Spexdamerna....






Bättre gick det med de två andra, Emelie och Elias :-)


Det här med tindrande ögon fick en ny betydelse....


 Vår alldeles egna julklappasutdelare! Jasmine. Nä, vi hade ingen tomte... Barnen är inte så intresserade av det längre.


Klassiskt! Alla tar kort på varandra.



Felicia blev mycket glad över sina klappar. Jo, jag vet. Det är inte klapparna som har betydelse. Men vet ni vad? Jag frågade henne vad som har betydelse och då sa hon: "Det är att få vara med alla man tycker om och må bra!".  Gullebarnet mitt <3



Och jag. Väldigt trött, men otroligt nöjd efter en hel dag i Boden med nära och kära! Pssst... Eivor? Så här ser jag ut med glasögonen... ;-)




Juldagen spenderades i soffan med gott att äta och dricka. Tack vare svärmor har jag börjat se ytterligare en serie. Nämligen denna:



Måste säga att den är riktigt bra! Första 3-4 avsnitten var jag väl inte så impad av, men sen började det att hända lite och nu? Ja, nu kan jag inte riktigt sluta se den!



Avslutet på denna julhelg var att gå se denna film:


The Hobbit: en oväntad resa.  Bra? Jag är väldigt förtjust i Sagan om Ringen filmerna, men kan tycka att den här kunde ha setts hemma, i soffan. Vi såg den i 3D och effekterna var minimala... Hände väl inte så mycket i filmen och jag kan tycka den var lite smått långtråkig emellanåt. De kunde gott och väl ha klippt ner den lite. Fick både en massa träsmak baki röven och en ond rygg. Den är ca 3 timmar lång...  Den får ändå 3 av 5 möjliga eller omöjliga figurer. Mest för att den var smått rolig och humorn var med hela tiden. 


Och med detta önskar jag er alla en god fortsättning på det nya året!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar