måndag 24 december 2012

Så var julafton snart till ända

Har varit i Boden idag och firat jul där tillsammans med syskon, deras familjer och min älskade dotter idag. Jag vet att det är tillfällig bloggpaus, men skriver lite smått då jag nu är helt allén här hemma. Tystnaden är rofylld och ett lugn har spridit sig inom mig. Så här harmonisk har jag inte känt mig på länge. Kanske är det för att jag fått vara med min familj, delar av den. Och förmodligen har det att göra med att jag äntligen har fått fira hela julafton med min flicka. Det betyder mer än vad många tror. Senaste gången jag firade en hel julafton med min dotter var för 4 år sedan. Mitt hjärta har nästan svämmat över av lycka idag!

Klockan närmar sig 22.00 och jag funderar på att gå å lägga mig. Samtidigt känner jag att det vore skönt att bara sitta här. Ingen tv, inget ljud, ingenting... Blev fruktat mätt efter all julmat, men nu känner jag att magen börjar längta efter nåt. Och gissa vad? Vi har kylen full av gosaker! Bara tanken får mina läppar att forma ett leende. Man säger att vägen till mannens hjärta går via magen, men jag tror det gäller mig med!

Bilder och mer berättande om julfirandet kommer senare i veckan.
Tjingeling på er! Och god fortsättning <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar