fredag 7 december 2012

En av mina drömmar går nästan i uppfyllelse! Hoppas jag i alla fall...

Vår VVS-are, tillika vän var här idag och kollade lite på pelletspannan. Bjöd han på lite mat och han och Niclas surrade gamla jaktminnen och hundar. För ett år sedan när han var här frågade han om vi var intresserade av att vara fodervärd åt en springer spaniel hanne, men vi beslöt oss för att inte vara det. Anledningen var och är att vi eg. inte har tid med en till hund och ja... Det kändes inte helt rätt. Men jag var så sugen! Finns en klar fördel med att vara fodervärd och det är att om man inte känner att det fungerar, får hunden fara hem igen.
Så när vi satt och surrade kunde jag inte låta bli att höra om de inte skulle ha en kull snart igen. Fick inget direkt svar, men kom halvt som halvt överens om att vi kanske lånar en hund till hösten, en som redan är injagad. Skulle vara så roligt!! Och en dröm skulle gå i uppfyllese, att jobba med en hund som är villig. Dessutom med sådant som även är av intresse för Niclas. Låna en hund var ju också ett alternativ och enligt Hasse så var det väl mer eller mindre bara en fråga om vilken ras; cocker, springer, pionter, setter... Haha! Vilket utbud! Sådant där är ren och skär lycka för mig ♥ 

Drömmen är ändå att ha en till hund. En hund som jag kan jobba med, utöva mitt intresse med... Mycket för att jag vet att jag behöver det för att strunta i sådant som tar mycket energi, ork och tid av mig. Typ allt i hushållet. För har jag annat att sysselsätta mig med, då finns inte tiden att hålla på med städning vareviga dag. Dessutom får jag motion vilket ger mig ett lugn och harmoni. 

Jaja. Nu ska jag då chilla en liten stund efter den långa promenaden jag tog med jycken. Kinderna bränner eftersom det piskade isvindar på vägen hem... 

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar