lördag 29 december 2012

Försöker tänka positivt!

Sitter i soffan och lyssnar på tystnanden. Ja, faktiskt! Man kan göra det... Niclas ligger här bredvid i soffan och sover. Stackarna har haft en sömnlös natt, som vanligt då det är fullmåne ute. Börjar bli mycket van det här.
Lilltjohalia ligger fortfarande och sover. Jag blev uppringd av en vän vid 10 som frågade om en liten tjänst och då sa Felicia: "Mamma, kan du vara vänlig och prata lite lägre?" Sen somna hon tydligen om. Är det nån som kan sova är det hon!

Förkylningen är det inge bättre med... Hostar så det skär och gör riktigt ont i halsen. Snorar, har blivit täppt på ena sida och baksidan av huvudet gör ont. Så pass att jag till och med vaknat utav det i natt.
Värsta vore ju om det skulle bli feber på det här för då är det bara å stanna hemma från jobbet. Vill jag verkligen inte för det är rätt mycket pengar jag går miste om då det är nyårsafton och nyårsdagen...
Nåja. Positivt tänkande! Har det inte blivit nå feber än, varför skulle det bli senare då?

Dagens planer har jag inga, men har tänkt att försöka orka byta gardinerna och resterande av tygerna som har jultema. Kanske tvätta lite, men det kan lika gärna vänta till imorgon också.
Vad ska du göra idag? Förslag på göromål mottages varmt!

Förresten, på tal om förslag, varför inga förslag på serier? Ge gärna tips på det också under inlägget här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar