tisdag 11 december 2012

.......

Blev sjukskriven de här två dagarna jag skulle jobba. Ska höras igen på torsdag om jag kan jobba helgen, lördag och söndag. Det siktar jag på för jag vill verkligen inte vara hemma så mycket mer än så här. Det är skittrist!
Så det blir, på chefens inrådan, att ringa till min vc idag och prata med en läkare. Eller boka tid hos en. Tänker se till att det blir samma som satte diagnosen på mig så att jag slipper förklara allt igen. Inte för att hon kommer ihåg bara så där, men det ringer väl en liten klocka kanske då jag berättar.  (hoppas jag!)
Men det blir inte fokus på ajaj idag, utan jag tänker bege mig ut på en liten promenad (det är kallt idag...), ligga på spikmattan ska jag göra och om jag orkar tänker jag koppla ihop kinectet och prova köra lite thai chi på det. Ibland kan ju sådan rörelser vara bra.
Sen kommer jag även att hoppa av diabeteskursen. Känner att det blir för mycket och även om jag ger det ett försök till på söndag, så blir jag stressad. Stress tillsammans med fibro är allt annat än bra. Och så kanske jag kan läsa den nästa år istället. Den finns förhoppningsvis kvar.

Planen idag:
ringa vc och boka tid
maila kursansvariga och berätta läget
promenad
thai chi

Så få vi se hur det blivit i slutet av dagen.
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar