måndag 3 december 2012

Man skulle kunna tro att det blir bättre

Så... Då var min tredje dag snart över och sängen börjar så smått att ropa mitt namn. Ögonen går i kors och tröttheten är ett faktum. Ett irriterande faktum då jag knappt gjort något idag förutom att plugga lite och sådant. Ja, och så utvecklingssamtal för flickan min också. Lagat mat och tvättat lite, men kan inte påstå att jag har tagit ut mig idag. Trots relativt tre lugna dagar så skriker kroppen efter mer vila... Armarna känns som bly, det sticker i händerna och ibland tappar jag greppet om besticken och annat som jag håller i. Benen är hemska! Har på nåt sätt sträckt vänstra lårmuskeln, men har idag samma värk i höger lårmuskel fast något mindre. Fötterna. Ja, dem ska man inte ens tala högt om.

Nåja. Jag lever och i övrigt mår jag fin-fint! Är ändå på bra humör och nära till skratt. Men kan erkänna att nära till skratt även innebär nära till tårar för min del. För nu är det lite så. Skratta eller gråta och jag väljer det första alternativet. Blir så mycket trevligare då!
Funderar starkt på att hoppa av kursen jag läser. Känns som att jag tagit mig vatten över huvudet med att studera också... Gör på tok för mycket här hemma för att finna tid och ro. Men så är det. Huset städar inte sig självt, disken blir inte diskad av spökena och tvätten hittar inte till tvättmaskinen själv. Fast den får ben och springer omkring... Sen är det ju allt annat också. Bland annat min charmiga åttaåring. Men jag ska ge det till tentan i alla fall. Ser jag att tentan är för svår och/eller att jag inte hinner läsa till dess (ska skriva den 16:e) så hoppar jag av. Känns som att jag inte kan prestera mer än vad jag gör i dagsläget.

Man skulle kunna tro att tre dagars ledighet vore toppen för min del, men ingen skillnad denna gång. Som tur är jobbar jag tre pass och sedan ledig 4 dagar igen. Skönt! Kanske hinner jag (hinner?? Alltså snacka om stressigt för att få lugn i kroppen..) jag få lite lugn och ro. Få tillbaka lite energi i kroppen.

Hoppas ni alla lever och mår! Ta hand om er och glöm inte att livet lever ni bara en gång <3

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar