fredag 7 december 2012

"Mamma? Lovar att du ringer mig" ...

Det är en sån fredag igen... Veckorna går så fort. Fredag och så fredag igen... Men den här lediga veckan tänker jag nyttja till mig själv: vila, gå promenader, jobba lite och så studera. Å andra sidan är det ungefär så här barnlediga veckor ser ut. En viss skillnad är det ändå för jag är ledig rätt mycket den här gången och jobbar inte mer än tisdag och onsdag till veckan. Å så nästa helg lördag och söndag. Har ett superfint schema fram till efter nyår och är mycket nöjd!

Nu på morgonen kramade jag min älskade flicka lite mer än vanligt... Det smärtar så oerhört varje gång hon far! Så säger sötnosen innan hon går in i taxin: "Mamma? Visst lovar du att ringa mig?" Älskade unge! Klart jag gör ♥   Har tänkt att jag ska ändå försöka "hinna" sådant som går mindre bra under barnveckorna.. Göra klart alla julklappar är en sak. Har några till att köpa och det är väl tur jag redan vet vad. Tänker även försöka baka lite inför jul. Typ nå lussekatter och mjukbröd skulle sitta fint. Det är ju då så gott med hembakad mjukkaka! 

Nu blir det då frukost i alla fall, utan hembakt bröd och så vila lite.
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar