fredag 28 december 2012

Dansar ut julen och hoppas på att bli frisk...

Vaknade imorse av att halsen korkat igen och snoret rann för fullt. Trevligt värre. Hostar, nyser och snörvlar. Kroppen gör ont, men inge feber än så länge. Därför hoppas jag och håller tummar å tår att det är över till på måndag då jag ska jobba igen. Fan för att bli sjuk nu!! Är jag sjuk över nyår förlorar jag många pengar kan jag tala om... Fan, fan, fan!! Ni som inte tål svordomar, förlåt.
Snart är julen ute ur detta hus också. Har plockat ihop allt och det som är kvar är gardinerna som tack och lov bara behöver bytas i kök och vardagsrum! Det blir dock imorgon då mina nytvättade gardiner har torkat.

Vet att jag är lite tidig med att dansa ut julen, men jag är av den åsikten att efter julhelgen och före nyår ska den bort. Efter nyårshelgen får vi ett nytt år, nya tider och julen kommer igen efter nästan tolv månader. Jag vill kunna känna att jag träder in i nåt nytt utan det gamla hängandes och dinglandes. Men å andra sidan hade vi fullt julpynt och gran vid första advent, så vi har haft den tillräckligt länge ändå.

Nä. Laga middagen klart, fortsätta städningen (om jag orkar) och sen slappa resten av kvällen. Det är ju också en anledning till varför julen packs ner... Jag vill ha en helg utan stök och bök innan det är dax för jobb. En helg där jag kan umgås och må gott.

En fortsatt trevlig kväll önskar jag er alla!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar