söndag 2 december 2012

En sån där bra dag!

Den här dagen blev riktigt bra! Vi har klätt granen, med lite möda och besvär. Jag var på en kylig promenad med jycken mitt på dagen och mådde skönt. Lyssnade på ljudbok under tiden, njöt av snöknastret under fötterna medan jycken glatt viftade på svansen och såg ut att må riktigt bra.
Och dagen har avslutats med att goa vänner kom på besök. Med sig hade dem knäck som älskade vännen Bia kämpat med att få till. Tydligen hade den bråkat, skvittrat, stänkt och bränt henne. God var den! Och det påminde mig om att jag borde ställa mig vid spisen och fixa lite julegott. Skrattat så det gjort ont i käkmusklerna, surrat och haft riktigt trevligt. Avslutade med en lite promenad tillsammans med Bia och två av hennes tikar. Följde med ungefär halva vägen och vände sedan hemåt.

Min älskade jycke är rolig han. Tillsammans med andra hundar vet han inte hur man promenerar. Vill gärna dra lite i kopplet, gå före en meter eller två och försök att göra lite som han vill hela tiden. När vi vände hemåt blev han som vanligt. Kände knappt att jag hade han i kopplet, han gick bakom eller brevid mig och var avslappnad i sitt beteende. Lite som Jekyll och Hyde. Eller nä, kanske inte riktigt, men som att vända på en plätta i alla fall! ;-) Stolliga, älskade lilla vovven som gör min vardag lite enklare, lite mer harmoniskt och lite mer kärleksfull!



Sådana här dagar, som är fyllda med ett lugn, glädje och harmoni. Sådana dagar vill jag ha mer av. Otroligt skönt att bara få vara, göra allt i min egen takt och så träffa underbara vänner som får en att skratta tårarna rinner. Nu tänker jag fortsätta min dag med nåt i gott i magen, en dusch (behövs efter pomenaden! Haha!) och så lite tv för att sen krypa ner i sängen. 
Dröm sött!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar