onsdag 5 december 2012

Idag gjorde jag nåt jag sällan erkänner

Som jag skrivit tidigare så har jag inte mått så bra... lite så där småilla och så lite mer värk än vanligt. Imorse då jag klev upp tog det mig 5 minuter att ta mig från säng till badrummet. Hela dagen har jag mått illa och till lunch fick jag i mig ett glas nyponsoppa och ett dubbelrån med smör.. Inte mycket energi då man jobbar.
Så jag berättade för chefen och sa som det var: jag är slutkörd. Förmodligen är det mycket stress inom mig och förmodligen har det blivit för mycket på sistone. Men ändå är jag på bra humör och känner mycket glädje, men kroppen säger emot med full kraft.
Vi bestämde att en semesterdag tas ut imorgon och då blir jag ledig i fem dagar. Antar att det är välbehövligt för min del. På måndag ska jag höra av mig och säga hur jag mår. Blir att försöka vila, ta det lugnt och må gott dessa dagar med så lite göromål som möjligt.
Känner mig samtidigt dum. Vara hemma och inte smitta... Men, men. Får förlika mig med tanken att det här är det bästa jag kan göra just nu och för en gångs skull erkänna att jag inte orkar mer.

1 kommentar:

  1. Ta hand om dig vännen. Sjukdommar som rör stress kan leda till lååååång frånvaro om man inte tar tag i den så fort man kan. Kramar Anette

    SvaraRadera