måndag 13 januari 2014

God morgon!

God morgon världen!
Upp å hoppa, lilla loppa! Eller så var det nog inte riktigt för min del...haha! Jag snarare krälade mig upp i sittande ställning, stönade och stånkade, mjuk som ett järnspett och med mycket möda kom jag mig upp på fötter. Yeeey! Det var inte som yngre bonussonen som pigg som en mört och glad som en lärka kommer ner 06.45. Aldrig har jag då vart med om att nån av barnen har hoppat upp så där. Så himla söt han var! Han hade dock inte sovit sen 04.50, utan bara legat och snurrat. Inte lätt att vända tillbaka på dygnet och mindre roligt då det blir så där...
Känns lite konstigt att stiga upp tidigt för det har inte hänt på några veckor, ja, sen sista veckan innan jullovet för min del. Något som även det känns annorlunda är att nu börjar jag gå 3-skift, vilket innebär att det blir både kväll, dag och natt, men inte blandat. Schemat jag har nu är rätt ok och hoppas att jag får till det nästa gång också.

Fram till jag börjar jobba tänker jag då ta det lite lugnt. Äta frukost, se ett serieavsnitt och en promenad med jycken står närmast på dagordningen. Sedan fixa middag till de andra (och ta med mig givetvis), äta lite lunch och så iväg. Har lyckats planera middagen under hela veckan. Riktigt skönt för det spar tid och energi som jag kan lägga på annat.
Lev å må alla underbara!

bild från google

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar