torsdag 23 januari 2014

Det här djuret skulle jag välja

Vilket djur i världen skulle jag vilja ha som husdjur?




En gepard!

Alt. är en sådan här:




Haha! Lite väl stora djur kanske, men jag har alltid varit väldigt fascinerad av stora kattdjur och framförallt lejon och geparder. Anledningen är att dessa kattdjur anses vara rätt sociala av sig, eller åtminstone lejonet i alla fall, vilket inte är ett vanligt "drag" hos kattdjur. Geparder är ju så otroligt vackra och världens snabbaste däggdjur. Bara det är ju helt fantastiskt. Upp till 114 km/h kortare sträckor. Det ni!
Självklart är ju det här bara fantasier och i verkligheten skulle jag aldrig ta ett vilt djur som husdjur, men vid val av vilket djur som helst i världen och där fantasin får flöda, ja då blir det nåt av dessa. Och inte heller skulle jag då bo här med tanke på att klimatet nog inte är det bästa... Tänk, bara tänk om man nån gång skulle få chansen att fara till Afrika och träffa nåt av dessa djur på nära håll? Vilken dröm! 



Utmaningen finns här http://liie.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar