tisdag 14 januari 2014

014 Hellre film hemmavid, men ...

Frågan lyder: ser du helst på film hemma eller på bio? 

Och svaret blir: hemmavid. Fördelen med att se hemma är att man kan krypa upp i soffan, eller lägga sig ner så träsmaken i rumpan uteblir. En annan fördel är att man kan pausa, ta sig nåt att äta, gå på toaletten utan att missa nåt i  filmen. Massor av fördelar att se hemmavid! Lite grann handlar det ju om min fibro också... Tyvärr. Jag orkar inte sitta rätt upp och ner för länge. Som förra veckan då vi såg The Hobbit på bio, det är för länge. Kroppen vill inte riktigt.
Fast, om det inte hade kostat så mycket att se på bio och om jag inte fick så ont hade jag sett ännu mer! För nog är det många filmer jag hade velat se, som jag missat på grund av att det är en kostnad jag inte prioriterar. Det är så mysigt att gå på bio. Äta lite godis, en dricka, mörkt, bra ljud och bild. Bäst är ju om det är i 3D.
Lite svårt är det ändå att svara på frågan då det är olika fördelar och på helt olika sätt. Svaret mitt baseras ju lite också på att vi faktiskt ser 98% av filmerna hemmavid. Ibland tänker vi, då vi ser trailern, att den här kan vi lika gärna se hemma sen för det är ingen typiskt "biofilm". Och vissa har jag/vi helt enkelt missat.

Var ser du helst på film? Hemma eller på bio? 


bild lånad från goole







Utmaningen finns här http://liie.se/

1 kommentar:

  1. De flesta människor älskar att titta på film som underhållning. Det finns många olika genrer av filmer, så det finns något för alla. Filmer kan få dig att skratta, gråta, känna dig rädd eller till och med hjälpa dig att fly från verkligheten för några timmar. De är också ett utmärkt sätt att tillbringa tid med familj och vänner.

    Det finns många fördelar med att titta på film. De kan hjälpa dig att slappna av och varva ner efter en lång dag. De kan också ge en trevlig och underhållande upplevelse. Dessutom kan filmer användas som ett verktyg för inlärning. De kan lära dig om olika kulturer, historia och aktuella händelser.

    Filmer kan vara en bra källa till underhållning och kan också användas för att utbilda dig i olika ämnen. Att titta på film kan dessutom ha vissa fördelar för din hälsa. Du kan titta på filmer och dramer på Newasiantv dreamfilm

    SvaraRadera