fredag 24 januari 2014

Fröken duktig

Än så länge går det mycket bra att jobba 3-skift, men tror ändå att det är för tidigt att säga om det verkligen går bra... Kan nog kanske säga mer exakt i slutet av april eller nåt sånt då jag jobbat så här i 3 månader. Dock tror jag inte på att man ska jobba så här väldigt många år. Kroppen tar stryk och hjärnan är väl kanske inte i sitt mest normala tillstånd. Haha!
Så idag har jag då jobbat fram till 14 och for därefter hem för att försöka göra bort lite nytta inför min lediga helg. Som nog inte blir så ledig som jag kanske hade behövt. Betalat räkningar, ordnat med en matsedel för veckan, inköpslista och storhandlat. Fick inte hem min stora flicka förrän vid 19.30 då jag hämtade henne från en kompis kalas. Märks att hon är äldre för nu är ofta barnkalasen på kvällen, istället för mitt på dagen en lördag eller söndag. Har även hunnit baka dumlekakor och hallongrottor. Niclas familj ska hit och fira han och pojkarna på söndag så det är väl bäst att det finns nåt hemmagjort ;-)  
Imorgon ägnas dagen åt matlagning och städning. Ska göra några rätter som jag ska portionera så det finns för karln och äldsta bonuspojken som gör praktik nu i ett x antal veckor. Kan vara bra då vi äter rätt mycket till middag... euhm... Då behöver ingen tänka på det under veckan då jag jobbar natt mån, tis och ons.
Visst har jag vart duktig nu? Jag ger mig själv en klapp på axeln, en liten kram och ett leende då jag ser mig själv i spegeln. För nog gör jag det rätt bra med tanke på vad "jag har att arbeta med".
Ibland måste man få berömma sig själv lite. Vara stolt över den man är och nöjd med vad man åstadkommer. En liten boost för självförtroendet och så ger det positiv energi.

God natt alla underbara!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar