söndag 5 januari 2014

005 Dessa 5 saker vill jag göra 2014!

Det är ju rätt mycket jag skulle vilja göra, men samtidigt är det väl kanske bra att tänka med sunda förnuftet emellanåt? Inte för att det alltid är så roligt, men för min del gäller det att vara lite realistisk också med tanke på min sjukdom och vad jag faktiskt klarar av.

1. Bli mer hälsosam, eller snarare tänka mer på mig själv och min hälsa. Det vill säga gå en daglig promenad, oavsett hur jag mår och vädret är. Äta mina kosttillskott, äta bättre mat så som mer frukt och grönt. Vilket jag tyvärr ofta har en tendens att slarva med... så fort jag börjar äta lite sämre faller jag hårt! Och länge.

2. Försöka börja massera igen. Eftersom mina händer och handleder har varit mest drabbade senaste året har det varit svårt att massera. Det gör så fruktat ont! Men min tanke är att försöka börja massera så smått igen. Tycker det är underbart att kunna göra nåt mysigt och bättre för andra.

3. Bila genom Sverige och besöka framförallt: Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Gotland. Det jag absolut skulle vilja göra är att vara på medeltidsveckan på Gotland. Så roligt!!

4. Jag vill gifta mig. Ja, jag vet att det kanske är en märklig sak att vilja, men för mig innebär det en trygghet på många plan.. Dock får jag nog vackert vänta tills min andra (vet ej bättre :-P ) hälft friar! (inte säkert han vill heller för den delen och då blir det mindre lätt...)

5. Sist men inte minst skulle jag vilja ha en till hund... mmm.. jag vet. Kanske räcker det med den vi har, men drömmen vore en mindre hund, lurvig, roligt att jobba med och en som kanske kan få tjohalia till att vilja engagera sig i träning med hund. Typ agility eller nåt sånt. Det här är nåt som jag nog skulle klara av och tänk om det även skulle vara något som jag och min flicka kan göra tillsammans?


Mina 5 största önskemål för år 2014. Blir intressant att se om nåt av det händer. Ettan är väl lättast och sen tvåan... resterande tre. Njae... inte så lätta!

Tjingeling!

(p.s: kommande veckas tema är barndomen)


Utmaningen kommer från http://liie.se/. Inlägget om utmaningen: http://liie.se/2013/december/var-med-pa-bloggutmaning365.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar