torsdag 30 januari 2014

Det här sociala mediet skulle jag välja




För mig är det en självklarhet eftersom jag är aktiv där. Då skulle jag lägga ner bloggen, men fortsätta skriva, fast bara för min egen del.
Facebook är för mig bra då jag hittat vänner från förr, klasskamrater, kan hålla kontakt med släkten, med familj som inte bor i närheten. Jag kan läsa och titta på allt möjligt, fördriva tiden med varierat underhållningsvärde. Det går att spela spel, gilla företag och ta del av deras nyheter, få tips av andra gällande allt möjligt och hitta till sådant man kanske inte annars skulle hitta. (sidor, typ kläder, möbler, billigt, fyndigt, politiskt, nyheter... m.m) Man kan skapa grupper och gå med i grupper för specifika ändamål. Speciellt en grupp har hjälpt mig mycket och det är jag otroligt tacksam över! Det går att göra evenemang av olika de slag och även få inbjudan till sådana. På det viset får man ta del av händelser man (läs jag) troligen skulle missa... För min del är facebook det ultimata sociala mediet med tillgång till så mycket. Om man vill och är intresserad förstås.




Utmaningen finns här http://liie.se/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar