lördag 25 januari 2014

Busy bee

Fröken duktig har slagit till! Idag har hon lyckats göra tre rätter - ris med en riktigt god kycklinggratäng, en pastagratäng och en makaronilåda med bacon. Allt detta har förpackats och väntar fint i frysen för att bli lunch. Och nu är snart den fjärde rätten klar som blir vår middag - kotletter i ugn med sambal oelek och hasselbackspotatis. Längtar tills det är klart! Är vrålhungrig och faktiskt sugen fastän jag stått i matoset mest hela dagen.
Mitt i allt så har jag tagit med en lång promenad med jycken. En härlig sådan där tankarna fick rensas bort.
Så ikväll kära vänner tänker jag göra ingenting! Sitta i soffan, slötitta på tv, dricka cola och äta gotta. Svulla helt enkelt. Tills jag börjar må illa och tänker att jag nog aldrig mer ska äta så där igen. För femtielfte gången. Vet då inte vem jag försöker lura ;-)

Trevlig kväll önskar er alla!
Tjingeling

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jaaa... eller hur man nu ska se det ;-) Men jag slipper tänka på luncher till jobb och praktik under veckan. Det är inte fy skam då jag jobbar natt.

      Radera