onsdag 15 januari 2014

015 Min favoritskådespelare

Oj.... haha... ja, det här är absolut inte lätt!  Har flera stycken jag tycker är mycket bra skådespelare och som har gjort många bra filmer.

Utan inbördes ordning så är det här dem första jag kommer på:

Julia Roberts
Orlando Bloom
Tom Hanks
Robert de Niro
Sandra Bullock
Jason Statham
Denzel Washington
Cameron Diaz
Jim Carrey
Mel Gibson
Nicolas Cage
Adam Sandler
Kevin Costner
Johnny Depp
Bruce Willis
Matt Bomer
Renée Zellweger
Hugh Grant
Drew Barrymore
Lucy Liu
Jackie Chan
Gwyneth Paltrow
Morgan Freeman
Clint Eastwood
Sean Connery


Många utan dem här har ju en lång och gedigen skådespelarkarriär bakom sig. Alla dem här tycker jag är bra på olika sätt och det är olika genre i filmerna dem spelar i. Fast det dem har gemensamt är att dem sällan har misslyckats i själva skådespelandet. Ja, kanske då dem var unga, men inte senare. Det finns säkerligen en drös till som är mycket bra, men dem flesta är relativt nya i filmbranschen. Ni kanske märker att jag inte har skrivit några svenskar i raden av skådespelare? Det betyder inte att vi har dem som inte är bra, utan mera att jag liksom inte känner till så många. Spontan kommer jag bara på ett namn och det är Mikael Persbrandt och det är ju bara en av många!  Anledningen är den att det är inte förrän nu, på "äldre" dar som jag har börjat se mer svenska filmer och börjat intressera mig mer för vad som händer på "hemmaplan" så att säga.

Bild lånad från google, ej något samband med inlägget.









Utmaningen finns här http://liie.se/





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar