lördag 11 januari 2014

011 Hissar och Dissar från barndomen

Jag hissar:

- Att det inte fanns så mycket tekniskt (datorer, mobiler, kanaler) för det gav mig möjligheten att växa upp tillsammans med kompisar, lära mig anv. fantasin, glädjas åt det som fanns .... o.s.v
- Att jag fick växa upp på landet och nära en sjö
- Att vi hade djur hela tiden
- Alla roliga händelser tillsammans med mina kompisar
- Hopprepen
- Musiken (ja, faktiskt! ;-D )
- Bra mat (närproducerat, hemlagat...)
- Skoterkörning
- Utevistelse
- Hubba Bubba och riktiga Mums-Mums
- Bullen (tv-program)


Jag dissar:

- Möjligheterna till att göra annat än ovan var minimala
- Ensamheten som ofta kunde råda
- Utanförskap
- Mobbing
- Elaka så kallade kompisar (det är ju inte kompisar, utan snarare "de andra ungarna")
- Fult mode
- Att jag inte fick ha mitt hår som jag själv ville
- Bli tvingad att äta upp allt på tallriken och "tänka på barnen i Afrika"


Det finns säkert mycket mer man kan hissa och dissa, men kommer inte på så mycket mer. Vad hissar och dissar ni? 




Utmaningen finns här http://liie.se/




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar