tisdag 11 februari 2014

Vad tävlar du helst om?

Vad jag helst tävlar om, handlar det om vinster eller kanske i vilken sorts tävling? Är det vinster så gärna choklad, en nalle eller kanske pengar. För pengar är något vi alla behöver. Eller en bil? En nyare bil är nåt vi skulle behöva. Det trista är att mina tankar om vad jag skulle vilja tävla om per automatik går till vad vi behöver  och helt plötsligt är det inte ett dugg skoj... Om jag tänker utanför lådan, så en resa till ett mysigt ställe, en större ö med värme, vita stränder, turkost hav, god mat, relax och ävetyr. Eller till Nya Zeeland? En resa dit skulle jag kunna tävla om. Vilket drömpris! Men. Ja, nu kommer ett "men" igen.. så är ju en stor summa pengar att föredra för då kan vi resa dit och göra annat om vi så vill.

Och vilken sorts tävling? En gång i tiden hade jag svarat frågesport, fast nu tror jag nån typ av "amazing race". Ni vet den där amerikanska tävlingen där deltagarna är i par, får resa runt i världen och göra uppdrag. Skitskoj! Om denna tävling skulle komma till Sverige... ingen tvekan om att söka till den! Den sorts tävling jag inte skulle kunna vara med i, är "fear factor". Nä, fy fan så hemskt. Tänk att äta allt det där dem "bjuder" på. Äta äckel-päckel är nåt jag aldrig skulle göra. Tror inte ens för en väldigt stor summa pengar... Skulle du?


(bild från google)





Utmaningen finns här http://liie.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar