tisdag 25 februari 2014

Jag bryr mig inte om hur städat det är hos andra!

Dagens fråga lyder: bryr du dig om hur städat andra har det i sina hem när du besöker dem?

Och svaret blir ett klart nej. Om jag skulle besöka någon som har det extremt skitigt hemma, som det man kan se i dem där städprogrammen, ja då skulle jag nog reagera och förmodligen skulle det börja klia i kroppen. Både av rädsla för ohyra och för att jag nog gärna skulle vilja röja upp...!
Men i s.k "vanliga" hem bryr jag mig inte alls! Det spelar väl ingen roll om det står disk kvar efter middagen, eller hårtussar av husdjur rullar över golven? Jag har ju ingenting med andras hem att göra och ska väl heller inte tycka nåt? Sen kan det ju faktiskt (vilket det ofta också gör) finnas en bakomliggande orsak...



Bilden är hämtad från google och från en artikel om städning, eller rättare sagt, om en kvinna som har ADHD och inte klarar av att städa... läs den här: http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/psykologi/gunnels-rora-fick-en-diagnos_895533.svd





Utmaningen finns här http://liie.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar