söndag 2 februari 2014

Det här stör jag mig på

5 slags statusuppdateringar/inlägg du stör dig på på sociala medier

För det första så stör jag mig inte på speciellt mycket, utan har lärt mig att "stänga av". Det jag stör mig på, det läser jag  inte helt enkelt. Dessutom skriver jag säkerligen en hel del som andra stör sig på, så vem är jag att döma?
Fast det finns sådant jag kan tycka är, kanske inte irriterande, men för mig inte något jag är intresserad av och sådant som kan göra mig upprörd...

* Speluppdateringar på Facebook. Vem som har gett liv till vem och klarat vilken bana i det spelet och nått dem där höga poängen. Och så vidare. Det är totalt ointressant! Dock vet jag att det säkerligen kommer upp nåt sånt per automatik för min del då jag spelar/spelade Candy Crush, men jag har försökt att inte dela nåt. Nån gång har jag råkat trycka fel.

*Delningar av saker som delades för tre år sedan. Sådant som är delat för ett par år sedan, artiklar som är gamla, bilder och berättelser som snurrar runt. Det tycker jag är onödigt. Kan man inte se då den är publicerad? Sen kan det ibland vara bra med en påminnelse i och för sig.

*Blogginlägg om mode.Totalt ointresserad. Märks nog på att jag totalt saknar en klädstil.. hahaha! Enda jag kan tycka om att se och läsa lite om är UnderbaraClara då hon visar en outfit i och med att hon syr om loppisfynd och har en vintage-stil, typ ála 50-tal fast med en modern touch. Nu skrev jag som en riktig "mode-vetare" va? ;-)

* Tjatiga blogginlägg. Som jag i och för sig hoppar över! Jag följer en blogg där skribenten ibland kan vara lite "tjatig". Det blir som samma sak fast med andra ord mest hela tiden. Och då blir jag less. Funderar ibland på om läsarna är så förbannat dumma i huvudet att skribenten känner sig tvingad till att "förklara"? Sådant stör jag mig på lite grann, men som sagt, det är bara att hoppa över.

Kränkande inlägg. Statusuppdateringar och blogginlägg där man går till personangrepp, kränker och beter sig "fult". Använder nedsättande ord och försöker "platta till andra". Med andra ord: ren mobbing! Sådant tycker jag verkligen inte om att läsa. Blir illa berörd av sådant. Ett bra exempel på det är då det cirkulerade ett videoklipp på en kvinna som anses vara "världens fulaste kvinna". Hon föreläser, och gör det bra! Under detta klipp stod det sådana nedsättande kommentarer att jag började må illa. Varför? Varför är människor så onda? Har dem inget bra att skriva kan dem väl låta bli? Dessutom kan jag väl tycka att visst har vi väl kommit så långt att utseendet inte är det viktigaste? Sådant blir jag riktigt arg och ledsen över.

Så där ja. Fick ihop 5 stycken ändå. Inte illa av mig fast jag hade svårt att komma på några. Nu är denna vecka slut och  under nästa vecka är temat "Hemma". Missa inte det!



Utmaningen finns här http://liie.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar