söndag 23 februari 2014

Men vilken söndag!

Helgen har gått i rasande fart och imorgon är det måndag och ny vecka, igen! Igår tvättade jag för fulla muggar och städade undan lite... Brorsan var här med min söta älskade brorsdotter. Så jag fick puss och tjollra med henne i mängder! *lyckliga jag* Tog även en promenad med henne i vagnen då hon skulle sova och så fick sig hunden lite motion också. Han tyckte det var lite jobbigt att matte hade en "stor koloss" framför sig och promenaden blev även lite mental träning.
På kvällen kom min kära vän hit med sin son, så dotra fick hela "två lekstunder på en dag!" som hon uttryckte det. Och jag fick surra så klart ;-) Dagen idag började vi med nästan två timmar på badhuset. Med oss hade vi tjohalias kompis, tillika min kära väns son. De lekte för fullt. Jag gjorde det som ett test eftersom jag har reagerat på klor tidigare i mitt liv... När jag var i 11-12 års åldern så fick jag utslag och det kliade fruktansvärt då jag badade i klorvatten. Var inte så skoj kan jag säga. Så efter det har jag ju vart försiktig och pool-bad är inte något jag har föredragit. Men nu tänkte jag att det får bära eller brista. Första kvarten märkte jag inget och blev jublande glad. Tänk om jag var fri från det? Men efter ca 20 minuter i vattnet började det klia efter hela benen och blev värre allteftersom. Tyvärr fick jag lov att kliva upp och sitta i fiket en stund. Men Niclas och barnen fortsatte ett bra tag till :-) Jag ska då bada fler gånger, men får väl gå upp då jag känner att det inte går mer. Det var så skönt för det var första gången på över ett halvår som jag var helt värkfri en stund!
Sen så har min kära vän och hennes son ätit tacos med oss, vi har myst i soffan och glutta tv medan barnen lekt. Sen var det liksom god natt, eller ett hej då. Söndagen har sedan avslutats med att jag och tjohalia kollat film och mitt i allt kommer Niclas hem med en present. En ny dator!! Jag är så glad och det tog då ett tag innan jag förmådde mig att säga tack och visa min glädje. Vart alldeles chockad. Tänk, en present bara så där. Den är inte ny, men mycket bra begagnad, typ aldrig använd. Vad har jag gjort för att förtjäna denna liksom?
Jag är så nöjd med den här helgen. För första gången på länge känns det inte som att vi bara har suttit framför datorerna och gjort ingenting. Så här vill jag att helgerna ska vara.

Lev och må nu alla underbara! <3
Tjingeling!

Jo en sådan här har jag fått

                                            http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1465542






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar