måndag 3 februari 2014

Så här ser mitt drömhem ut

Veckans tema är "hemma" och först ut är frågan: hur ser ditt drömhem ut?

Det här är verkligen inte lätt för jag har eg. ingen speciell önskan på ett drömhem och vill eg. mest att hemmet ska kännas som "hemma". Hittills har jag väl inte lyckats så där oerhört bra med allt jag vill företa mig, men vet att dem som vart hit brukar tycka det känns välkomnande.
Visst har jag ett drömhem, men det handlar mer om att ändra vårt nuvarande hem. Jag kan se på inredningsprogram och jag kan se program där man letar hus på landet och i solen, men vet inte om jag i grund och botten är så intresserad av att byta bort mitt hem..? Har aldrig känt mig så hemma som jag gör just här och att tänka mig ett annat hem är svårt.

Ibland har jag tänkt att jag skulle vilja ha ett litet större hus, men bättre hall och större kök. Fler sovrum och garage på gården. En fin trädgård och allt "smått" klart. Ett hem där jag kan bara må gott och hålla efter som sig bör. Ett hem där vi inte behöver tänka på att allt som "måste" göras för tillfället.... Men samtidigt så är det petitesser och jag anser att vårat hem kan vi skapa med det vi redan har. Varför ska det vara så nödvändigt med en massa saker? Är inte ett hem något man skapar tillsammans? Där familjen växer, utvecklas och lever med värme och kärlek?
Men om jag skulle kunna göra om lite så skulle det blir ett hem med lite färg (för det är jag inte rädd för!) och blandat med en gnutta chabby chic. Det ska synas att det bor en familj här med foton, tavlor på vad barnen ritat som små, mycket av riktiga växter och mjuka mattor på delar av golven. Stort matbord där många ryms, ett kök där det går att laga mat, bra med förrådsutrymme där allt kan hängas undan (lite less på kläder och skor som ligger framme jämt), en trädgård med altan och mysiga vrår... Ja, mitt drömhem ska vara ombonat, mysigt, välkomnande och framförallt hemtrevligt. Ett hem dit man kommer och är sig själv och kan känna lugn å harmoni.


Hur ser ditt drömhem ut? Vad har du för tankar och idéer? Dela gärna med dig!




Utmaningen finns här http://liie.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar