fredag 28 februari 2014

Städprodukter jag tycker om!

Idag är det fredag och dags att länka. Denna gången gäller det en städprodukt som jag tycker om. Men eftersom jag har några stycken jag inte skulle klara mig utan, så länkar jag till allihop!


Första produkten är min dammsugare. Tystlåten, smidig och riktigt bra! Må hända att den kostade en del då vi köpte den, men helt klart värt priset. Nu kostar den inte alls lika mycket, så passa på vettja! ;-)

http://www.elgiganten.se/product/hem-och-hushall/dammsugare-och-stadning/USGREEN/electrolux-ultrasilencer-green-dammsugare


Den andra produkten jag vill "slå ett slag" för är mina torktrasor, eller torkdukar som är gjord på nåt fibermaterial. Dem är köpta via ett företag som heter Emanco, ett företag jag köper en hel del ifrån. Tyvärr fungerar inte deras hemsida som den bör (de är ett företag som oftast ringer till sina kunder), men här är adressen till hemsidan i alla fall: http://www.emanco.se/   Dukarna är rätt stora, kommer i en frp om 75 st. Kostade 179 kr sist jag köpte dem. Jag använder dem i torrt skick till att putsa dataskärmar och tvskärmar, men dem går även utmärkt att använda tillsammans med rengöringsmedel och/eller vatten. Dessutom kan man använda dem vid flera tillfällen innan dem bör kastas. Jag älskar dem! Använder dem till och med då jag putsar glasögonen :-) Dukarna här går att använda till alla ytor.


Sista produkten jag inte kan vara utan är vanlig Grumme såpa, gärna citronsåpa som luktar så fräscht! Denna länkar jag inte till då nog alla har sett den på sin dagligvarubutik. Jag skurar med den, rengör med den, blandar ut den i en sprayflaska och använder lite överallt: i badrummet, på bord och bänkytor.. ja, i bilen också då jag städar den. Mumma!

(bild från google)



Utmaningen finns här http://liie.se/

1 kommentar:

  1. Mycket fina tips! Den dammsugaren skulle vi köpa också, men när vi kom till butiken och jag testade att hålla i den tyckte jag den var så himla tung, alltså själva.. snabeln (?), så det slutade med att vi köpte en blå istället utan handtag. Men hade så gärna velat ha den där svarta snygga och miljövänliga alltså.

    SvaraRadera