onsdag 5 februari 2014

Min stil på hemmet...

 .... är nog obefintlig! Ja, men det är sant. Jag ljuger inte. Det är en salig blandning mellan moderna möbler, en liten gnutta chabby chic, en del äldre möbler och alla möbler är i olika färger och stilar. Det är Ikea-möbler, möbler hittade på loppismarknad (av äldre modell), hemmasnickrade, målade, laminat. Listan av allt som finns att tillgå är snart fylld. Sen är ju inte väggar eller golv som jag vill ha det så det är gammal parkett i vardagsrummet, tråkig björklaminat i hall och kök. Gult på väggar i hall och kök, något finare i vardagsrummet... Suck. Inte ens badrummet är ok. Det är fel badrumsmöbler (vill ha annat), inga lister runt fönstrena och ja... inte bra.
Anledningen till brist på stil är enkel: jag vet inte vad jag eg. tycker om. Har inte hittat en stil på hemmet som jag trivs med som jag tycker känns ok och som alla i familjen tycker är fin. Och så har det ju lite med ekonomin att göra.. inte alltid vi har råd att köpa annat. Så därav allt möjligt i vårat hem. Vi har väl eg. köpt en del möbler för att just den har varit den vi vill ha. Ja, så kan man se det. Sen har jag då försökt att fixa till det med färg, eller inga färger alls. Inget jag hittills har gjort har blivit särskilt bra. För det här med att inreda och fixa till det fint är väl inte riktigt min melodi, så att säga.
Oj så tragiskt det här lät! Men det är det inte. Hahaha! Vi har det bra i vårat hem och på lördag får ni veta var jag verkligen hissar och det jag inte hissar så mycket...





Utmaningen finns här http://liie.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar