lördag 8 februari 2014

Hissar och Dissar - mitt hem

Då är det lördag igen och dags att hissa och dissa. Den här gången gäller det då mitt hem, eller eg. är det ju vårt hem då vi är några stycken. Blir 5 av varje denna gång.


Hissar:
- Hemtrevligt. Jag mår bra i mitt hem och även om jag vill göra om lite, så är det mest för skojs skull.
- Läget - lugnt och stilla. Känns som att det ligger långt från stan, men i själva verket är det inte så långt från varken stan, eller affär och annat man kan behöva.
- Underbar altan på taket! (med andra ord, våran uteplats)
- Karaktär. Ett äldre hus med lite egenheter, en historia och charm. Mysigt helt enkelt. Jag föll för det då jag klev in i hallen då vi tittade på det första gången...Men om jag då hade vetat vad vi måste och behöver göra, hade jag nog tänkt efter en gång till.
- Det är mitt hem. Vårat hem som vi kan fixa och dona med som vi själva vill. Ett hem vi äger.

Dissar:
- Renoveringsbehovet det hade och till viss del har. (behöver nya fönster, lister saknas i flera rum, golv behöver bytas, underspikning saknas m.m...)
- För liten gård.
- Något för litet hus för oss fem....
- Dålig planering och för lite rum. (Fast "finns det hjärtrum finns det stjärterum"! ;-) )
- Källare. Dessutom en som är låg i tak, ruskig och i stort behov av renovering. Aldrig mer källare... om den inte är korrekt gjord.




Utmaningen finns här http://liie.se/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar