onsdag 26 februari 2014

Man kan nog säga att det är jag som städar här...

Dagen fråga lyder: vem är det som städar hemma hos dig?

Svaret blir nog jag, till största delen i alla fall. Niclas kan städa ibland, typ plocka bort saker och ta disken emellanåt.Han och pojkarna brukar även röja i källaren då det behövs. Pojkarna hjälper till med disken (nästan varje dag) då dem är här och lite då å då städar dem övervåningen. Efter påminnelse från mig. Tjohalia. Ja.. hon gör inte mycket. Men hon plockar undan och hjälper till om jag ber henne. Städa sitt rum? Haha... tja.. det tycker hon är "skittråkigt" och gör det under protest. Av nån anledning tycker hon det är roligare att hjälpa till på "mina" områden, typ hänga tvätt, vika den, dammsuga lite, ta disken... Men jag glömmer liksom bort att frågan henne och gör allt per automatik.
Jag gör som sagt det mesta: dammsugar, skurar, dammtorkar, rensar, ordnar (fast det blir aldrig nån ordentlig ordning här), tar toaletten, försöker mig på nån form av inredning, tvättar, tar fönstren ibland och ja... det mesta så att säga.



(bild från google)






Utmaningen finns här http://liie.se/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar