måndag 17 februari 2014

Ny vecka och nytt tema: Musik!

Vecka 8 har anlänt på detta året och tema är musik. Dagens fråga är Vad för slags musik gillar du?

Jag är en så kallad "all-lyssnare" och tycker om det mesta inom musik. Opera tillhör inte favoriten och inte heller all (till viss del) folkmusik som finns runtom i världen. Men jag tycker om hårdrock (en av de stora favoriterna!), klassiskt, pop, rock, rockabilly, "smörsång", svenskt, utländskt, disco... ja, listan kan göras lång! Sen beror det ju på vad jag gör och vilket tillfället det är förstås. När jag städar är det en sorts musik, är jag ute och springer har jag mina favoritlåtar och när det är fest,ja då är det oftast väldigt blandat. Vid avslappning kan jag tycka viss hårdrock är bra. Det är sant! Tycker om att lyssna på de olika instrumenten och sången... Leva mig i in i musiken och verkligen lyssna.
I yngre år tyckte jag väldigt mycket om typ punk-musik men även blackmetal, sådant där som man i vissa fall inte klarar av att höra vad dem sjunger.. haha! Hade ett favoritband där och kunde lyssna i timmar. Fantastiskt bra och mycket fina texter. Jag var då tvungen att läsa efter i textbladet för att höra vad dem sjöng... Och då jag var ännu yngre än det, vill säga  under min barndom, var det mycket rockabilly musik och framförallt Elvis Presley, men även annat. Så lite präglad från barnaår är jag nog också.


http://www.youtube.com/watch?v=RPV8c3Q4D8U
(bild från google)


(bild från google)


(bild från google)


(bild från google)


(bild från google)


(bild från google)


http://www.youtube.com/watch?v=Dcw4ufK61Os   Och det här lyssnade jag på i ungdomen.. min favoritlåt då ;-)
(bild från google)


Lite gott och blandat så där på vad jag kan lyssna på. Men det finns sååå mycket mer! Alla har ju hört "the fox" http://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE   som har snurrat rejält här hemma och nu äntligen lugnat ner sig lite... Så musiken flödar i vårt hem och det är allt möjligt och ibland allt omöjligt.

Vad tycker ni om att lyssna på?

(Alla länkar går att lyssna på eftersom dem går till youtube.)




Utmaningen finns här http://liie.se/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar