torsdag 27 februari 2014

Tror inte jag behöver skämmas för hur det ser ut hemma

Dagens fråga lyder: Om någon hälsar på oannonserat, får du skämmas för hur det ser ut hemma? 


Vi har fortfarande delar av huset som inte är renoverat... ex. fodret runt ytterdörren, lister saknas runt fönstrena i badrummet och köket ser ut som att det har ett stort behov av en make-over.
Ibland är det massor av grejer framme som typ Niclas arbetssaker och kläder, skor och jackor, verktyg och annat tjafs på skänken i hallen... ja, det kan se allmänt stökigt ut och definitivt då vi alla precis har stigit in genom dörren efter jobb och skola.
Ibland har jag inte dammsugit och golven kan vara fulla av hår från hunden och sand från skorna.. ja, det kan stå disk på bänken efter maten och plädar och kuddar kan ligga huller om buller i soffan. För vet ni vad? Vi bor här. Och varannan vecka är vi 5 stycken som bor här. Dessutom har vi en stor hund som hårar och har sig. Det får man liksom tåla då man kommer till oss, annars är det bara att låta bli!
Samtidigt vet jag att så ser det inte ut länge för jag vill gärna ha det undanplockat, disken borta från diskbänken, toan någorlunda ren och golven gångbara. Så om man kommer oannonserat och det ser ut så, ja då har jag inte gjort nåt åt det än. Kanske inte orkat, eller så har det precis hunnit bli så och jag har inte hunnit helt enkelt. Men stökigt och bökigt är det max ett par dagar. Så det man kan komma ihåg är att "skiten" är ny! ;-P


(bild från google)




Utmaningen finns här http://liie.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar