lördag 26 januari 2013

Vrålhungrig och det braiga humöret flög sin kos...

Bestämde mig för att tillaga kotletterna i ugnen med soya och sambal oelek sås. Det är supergott! Brukar göra det med fläskfilé, men tänkte att det här går nog lika bra. Vid 15.30 hade jag tänkt fara å handla, men det visade sig att bonussonen som klarade körkortet ville låna en av bilarna för en tur till Willys. Därmed tyckte min käre karl att han kunde ju handla. Sagt och gjort. Men varorna anlände inte förrän för en liten stund sen, d.v.s 18.10. Gissa vad? Maten tar en timma i ugnen. Så nu sitter jag här och bestämde mig illa kvickt för att det där med handling det sköter jag själv hädanefter och far gör jag fast nån annan tänker fara samtidigt. Hade jag fått fara själv hade vi ätit vid det här laget...

Nåja. Det är ju bra att han gjorde det i alla fall och jag får väl se det från "ljusa sidan" och tänka att jag slapp fara iväg. Nu är det väl bara min mage och min hunger som inte tycker det finns nån "ljus sida" ...

Vad händer i kväll då för er alla där ute? Jag är då hemma själv och Niclas far och jobbar. Finns kaffe och en surrsugen Anna för de som är intresserade av det ;-)

Tjingeling på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar