onsdag 2 januari 2013

2 så kallade lediga dagar

Fast alla vet ju att det inte blir ledigt, som i ledig-gör-vad-du-vill-nu-när-du-inte-behöver-jobba. Jobbar till helgen igen, fredag kväll, lördag dag och söndag kväll. *pust* Så de här två dagarna är det väl bäst att ägna till tvätt, städ och matlagning. Som vanlig. Ska dock fokusera på tvätten så att det blir klart och kanske en promenad eller två med jycken. Stackarn är alldeles nipprig över den knapphända motionen han fått senaste två veckorna. Och så ska jag avmaska honom! Han tigger, tigger, piper och tigger lite till så fort vi tar fram nåt ätbart, trots att han just ätit!! Nåt fel är det ju...

Väckte lilltjohalia för 40 minuter sen, ca.. Vet ni vad? Hon gick raka vägen ner till soffan och somnade pladask! Inte konstigt för hon hade svårt att somna och där går matematiken en rak väg. Om man är uppe till halv 4 på natten mot nyårsdagen och sedan sover till typ halv 3 på e.m så kanske det är något svårt att somna vid 22 på kvällen då. Tycker det är vansinne att ett barn får vara vaken så länge... Ok över tolvslaget,  men senast 01 ska hon ligga i säng! Och gärna upp innan 12 dagen efter. Kan säga att det inte är lätt att försöka väcka hon och hålla hon vaken idag, men jag måste för annars kommer vi inte kunna vända tillbaka dygnet lagom till skolstarten. Smått irriterad är jag.

Nåja. Jag kan ju ta min "lediga" tid till att fixa till det, som många gånger tidigare. Vad gör man inte för sitt barn? Typ allt.

Men först ska jag ta och göra mig redo för dagen och sedan se vad den bjuder på! Förhoppningsvis kanske nån kommer och dricker kaffe? *hint, hint*
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar