söndag 27 januari 2013

Veckans vilodag. Eller?

Söndag brukar ju sägas vara vilodagen och brukligt (åtminstone förr) var att faktiskt vila och inte göra speciellt mycket. Tycker inte att det är så i dagens morderna samhälle. Jag brukar då passa på, om jag är ledig, att städa, tvätta och fixa sånt som kan behövas innan måndagen anländer. Men idag gör jag ingenting! Pojkarna + karl ska ha ett litet kalas för Niclas sida av familjen eftersom de alla har fyllt år. Eller Adde fyller i morgon :-) Så idag ska de få göra allt: städa, diska, fixa med fikat... rubbet! Varför? Därför att jag alltid fixar så det ser ok ut här hemma, så att det är städat och luktar gott, samt ser till att det blir undanplockat efteråt. Det gäller även då jag fyller år och när Felicia fyller år. Svaret blir: för då blir det rättvist. Dem är ju tre nu som ska ställa i ordning och städa. Jag är själv.

På ett tag ska jag skjutsa lilltjohalia till syrran så kusinerna får leka. De lekte en stund igår kväll, men det räcker ju inte på långa vägar! Men först blir det att göra mig själv klar för dagen, sopa av bilen (det har ju snöat inatt, surprice!!) och sen är det bara å tuta och köra.

Vad gör alla andra en sån här fin söndag? Jag hoppas ni tar vara på vilodagen och låter den vara så och inte "städar bort den" ;-)

Tjingeling!


(bild lånad från google)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar